Google Ad Words czy Pozycjonowanie organiczne?

Klienci bardzo często zadają pytanie co jest bardziej opłacalne kampanie oferowane przez google czy pozycjonowanie organiczne, jedno jest pewne za oba rozwiązania musimy płacić, jednak są między nimi pewne różnice i to efekt który chcemy osiągnąć definiuje z którego narzędzia powinniśmy skorzystać.

Przyjmijmy że prowadzimy sklep internetowy z elektroniką, który dwa razy do roku robi wyprzedaż sprzętu z kilku kategorii np. aparaty, małe agd i karty pamięci, w tym momencie przydałaby nam się kampania która na czas wyprzedaży będzie wyświetlać się użytkownikom korzystającym z wyszukiwarki google. W tym przypadku nie mamy czasu na pozycjonowanie organiczne które trwałoby pewnie około 2-3 miesiące, idealnie do tego nada się narzędzie google ad words, które po odpowiedniej konfiguracji niemalże natychmiast rozpocznie kampanię reklamową. Podobnie sytuacja wygląda przy innego rodzaju kampaniach dynamicznych tworzonych w bardzo krótkim czasie. Reklamy Ad Words dają nam efekt natychmiastowy dzięki czemu możemy z dnia na dzień sprawdzić efekty prowadzonych działań marketingowych.

Inaczej wygląda sytuacja w przypadku kiedy chcemy reklamować nasz sały asortyment który nie ulega zmianom, w takim przypadku pozycjonowanie organiczne okaże się na pewno bardziej korzystne cenowo. Oczywiście na początku można wesprzeć się kampaniami ad words dopóki organiczne pozycjonowanie nie osiągnie wybranych pozycji. Korzystanie z google Ad words nie ma żadnego wpływu na fakt pozycjonowania naszej witryny w sposób organiczny, może stanowić jedynie wsparcie w pierwszych jego etapach.

Tak jak wspomnieliśmy na początku, decyzję którego narzędzia powinniśmy użyć podejmujemy na podstawie tego czego potrzebujemy w danej chwili, zarówno Ad Words jak i pozycjonowanie organiczne mają swoją użyteczność i przewagę w określonych sytuacjach.