Klienci bardzo często zadają pytanie co jest bardziej opłacalne kampanie oferowane przez google czy pozycjonowanie organiczne, jedno jest pewne za oba rozwiązania musimy płacić, jednak są między nimi pewne różnice i to efekt który chcemy osiągnąć definiuje z którego narzędzia powinniśmy skorzystać.
Przyjmijmy że prowadzimy sklep internetowy z elektroniką, który dwa razy do roku robi wyprzedaż sprzętu z kilku kategorii np. aparaty, małe agd i karty pamięci, w tym momencie przydałaby nam się kampania która na czas wyprzedaży będzie wyświetlać się użytkownikom korzystającym z wyszukiwarki google. W tym przypadku nie mamy czasu na pozycjonowanie organiczne które trwałoby pewnie około 2-3 miesiące, idealnie do tego nada się narzędzie google ad words, które po odpowiedniej konfiguracji niemalże natychmiast rozpocznie kampanię reklamową. Podobnie sytuacja wygląda przy innego rodzaju kampaniach dynamicznych tworzonych w bardzo krótkim czasie. Reklamy Ad Words dają nam efekt natychmiastowy dzięki czemu możemy z dnia na dzień sprawdzić efekty prowadzonych działań marketingowych.
Inaczej wygląda sytuacja w przypadku kiedy chcemy reklamować nasz sały asortyment który nie ulega zmianom, w takim przypadku pozycjonowanie organiczne okaże się na pewno bardziej korzystne cenowo. Oczywiście na początku można wesprzeć się kampaniami ad words dopóki organiczne pozycjonowanie nie osiągnie wybranych pozycji. Korzystanie z google Ad words nie ma żadnego wpływu na fakt pozycjonowania naszej witryny w sposób organiczny, może stanowić jedynie wsparcie w pierwszych jego etapach.
Tak jak wspomnieliśmy na początku, decyzję którego narzędzia powinniśmy użyć podejmujemy na podstawie tego czego potrzebujemy w danej chwili, zarówno Ad Words jak i pozycjonowanie organiczne mają swoją użyteczność i przewagę w określonych sytuacjach.